zaterdag 17 januari 2015

Roze koeken, lino en misvormde dikte

Zo, ik zie dat ik alweer een tijdje niks gepost heb hier!
Maar volgens mij zeg ik dat nu elke keer. Ik moet niet in herhaling vallen.
Niet dat ik stil heb gezeten, in tegendeel, vandaar nog maar een bericht.
Het zijn vooral kleine projecten en experimenten die ik gedaan heb,
door mijn werk in de thuiszorg heb ik helaas niet zoveel tijd.

Rond de kerst was ik bezig geweest met wat proefjes met lino.
Vogels, bladeren, de natuur dus, vind je bijna altijd terug in mijn werk.
Maar wat kon ik nog meer maken? "Een roze koek" zei mijn zus.
Oke, goed waarom ook niet! 
Achteraf vond ik die koek nog wel het leukste om te maken..
Dit zijn wat experimenten, ik ga er later nog meer mee doen.

linosnede - 5cm x 7,5 cm - acrylverf ipv inkt
Linosnede - ijsvogel
Linosnede - blad
Linosnede - Roze koek


Terwijl ik bezig was met materiaal zoeken voor een nieuw project (daarover later meer)
kwam ik in een oud verzamelboek met Libelle's uit 1952 een zeer "subtiele"
advertentie tegen. Wat is er op dat gebied veel veranderd zeg!
Woorden als afschuwelijke, overtollige, misvormde, lelijke dikte.
Ze zouden dit nu eens in de Libelle of ander tijdschrift moeten zetten...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten