zondag 18 januari 2015

Nieuwe woning kaarten + inspiratie

Toen ik laatst die leuke zeer subtiele advertenties over "misvormde" en "overtollige"
dikte tegen kwam, was ik bezig met inspiratie en plaatjes zoeken voor een
verhuisd / nieuwe woning kaart. Hier de schetsen en het eindresultaat.
Binnenkort ook te koop in mijn shop op Markita: www.fleur.markita.nl

Maar misschien eerst wel leuk eens te laten zien hoe die boeken eruit zien
waar ik mijn inspiratie en plaatjes vandaan haal.  
Ik kan er uren in lezen en bladeren, al heb ik daar als ik met een
opdracht bezig ben en dus een specifiek plaatje zoek, geen tijd voor.
De mode, patronen, ingezonden brieven, opvoedtips, recepten,advertenties, van alles!

Verzamelboeken Libelle uit 1953 (boven) en Margriet 1951 (onder)

Fragment uit een Libelle
 Oude Katholieke Illustratie - De Spiegel- Panorama-
Uit eind jaren '50 begin '60
Dit is nog maar een deel uit mijn archief van plaatjes. Later misschien meer.
Nu eerst de schetsen en de uiteindelijke kaarten die er uit voort kwamen.


Knippen, schuiven en plakken     





 En het resultaat:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten