maandag 27 oktober 2014

Herfst

De kastanjebomen voor mijn raam zijn bijna kaal.
Zowat elke ochtend hoor ik wel een bladblazer of veegwagen
alle bladeren opruimen. De herfst is in volle gang.
Toen ik klein was vond ik het altijd geweldig om naar het bos
te gaan en allemaal mooie bladeren, kastanjes, dennenappels,
beukennootjes en takjes te verzamelen. Bij de herfst moet
ik daarom ook altijd nog denken aan de herfsttafel die we vroeger
bij de kleuters in de klas hadden.

Afgelopen zondag was het donker weer, het waaide en was best koud.
Binnen was ik bezig met het maken van een schoudertas.
Toen ik even pauze nam en naar buiten keek had ik opeens een idee!
Al die bladeren die maar in de tuin lagen te verrotten... terwijl
ze eigenlijk zo mooi zijn van kleur!
Vandaar wat experimentjes:


Het blad v/d bessenstruik was nog te nat
Ook een blad van de Flamingoplant / Anthurium was geen succes...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten